Denne ressource stammer fra et undervisningsforløb omhandlende monstre og var målrettet en 2. klasse, men kan både bruges i indskoling og mellemtrinnet og evt. i udskoling som ressource til at lære at benytte programmerne.
I forløbet med 2. klassen havde de, som forberedelse, læst nogle bøger om monstre, heriblandt bogen Vitello Bygger en monsterfælde skrevet af Kim Fupz Aakeson og Niels Bo Bojesen. Som afslutning på forløbet, blev klassen introduceret til CoSpaces og Tinkercad – to programmer, som du kan læse mere om i nedenstående kapitler.
Ressourcen indeholder en række videoer, der har til formål, at være selvinstruerende, og som bl.a. gør eleverne i stand til at kunne 3D-modellere, samt eksportere og importere deres håndtegnede tegninger fra et program til et andet.
CoSpaces er en platform, der tillader eleverne at skabe, udforske og dele 3D-virtuelle verdener. Programmet er flittigt brugt af lærere og elever i hele landet. CoSpaces kan bruges til at visualisere og interagere med forskellige emner på en interaktiv måde.

Af særlige nøglefunktioner og anvendelser af CoSpaces kan nævnes:
CoSpaces kombinerer kreativitet, teknologi og læring, hvilket gør det til et kraftfuldt værktøj i moderne uddannelse. Det hjælper elever med at udvikle færdigheder inden for design, programmering og problemløsning gennem en engagerende og sjov platform.
CoSpaces er tilgængeligt i den fulde version via skoletube.dk.
I dette kapitel kan du se udførlige videoguides i hvordan man benytter CoSpaces. Bemærk venligst, at det er versionen af CoSpaces via skoletube.dk, der er brugt.
I dette kapitel kan du kort læse om hvad Tinkercad er.
Tinkercad er en kraftfuld og brugervenlig online platform, der er ideel til at integrere i undervisningen på tværs af forskellige fagområder. Af særlige nøglefunktioner og anvendelser af CoSpaces kan nævnes:
I dette kapitel kan du se videoguides i:
Creative Commons - CC/BY/NC/SA
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne