Forløbet består af følgende opgaver:
Temperaturen i lokalet (2 lektioner)
Forskellige løsningsmuligheder (4 lektioner)
Spil og kode (4 lektioner)
I den første opgave skal eleverne foretage målinger af temperaturen forskellige steder i klassen med lukkede og åbne vinduer. Derefter skal de visualisere deres målinger som grafer. Til sidst skal de diskutere, hvordan de bedst kan løse problemet, når der er for varmt i klassen.
I den anden opgave arbejder eleverne videre med deres temperaturmålinger, bl.a. skal de gøre målingerne mere præcise, arbejde med output ved forskellige temperaturforekomster, fx smileys, og måder at kontrollere, hvornår der skal foretages temperaturmålinger.
I den tredje opgave arbejder eleverne med at lave spil på micro:bitten (sten-saks-papir og tampen brænder). De lærer at bruge knapperne til at holde styr på scoren og radiofunktionen til at afgøre vinderen.
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne