Forløbet består af følgende opgaver:
Møntkast (2 lektioner)
Terningkast (4 lektioner)
En tur i Tivoli (10 lektioner)
I den første opgave skal eleverne først spille plat eller krone og arbejde med tælletræ og brøker i forb. med sandsynlighed. Dernæst skal de lave en version af legen med deres micro:bit.
I den anden opgave skal eleverne arbejde videre med sandsynlighed – denne gang med terninger, dvs. micro:bitten kodes, så den kan fungere som sådan en – og beskrive chancerne for forskellige udfald med brøker. Dernæst afprøves et antal gange og de faktiske udfald noteres. Eleverne sammenligner med deres oprindelige beskrivelser.
I den tredje opgave bygges der videre på de to foregående. Eleverne kan prøve kræfter med andre typer spil, som bygger på chance og sandsynlighed, nemlig “Sten – saks – papir”, “Gæt et nummer”, “Roulette” og “Lykkehjul”. Vær obs på, at Lykkehjulet bruger eksterne komponenter.
Nedenfor vises ressourcer som er udvalgt baseret på tags
Nedenfor vises ressourcer indenfor samme emne